TREBALL GRUPAL

El Treball Grupal que ferem per a aconseguir que els xiquets adquirisquen la capacitat de desenvolupar les capacitats comunicatives consistia en llegir un conte que després  actuava con a fill conductor per realitzar les activitats que ajudarien als xiquets a produir discursos. 
Cal destacar que, dins de la seua simplicitat, el treball portava moltes tasques que pogueren enllaçar adequadamente fins aconseguir l´objectiu que era que els xiquets aprengueren  a comunicar-se amb coherència, adequació i cohesió











DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS QUE REALITZAREM PER A CONSEGUIR UN BON DISCURS.

Cal dir, que els xiquets/es estan distribuïts en quatre grups de cinc alumnes.
Primera activitat: Llegim el conte.
            En primer lloc, la mestra presenta i llig el conte “La llegenda de Sant Jordi” i a continuació, els xiquets tornen a llegir el conte en veu alta tal i com estan asseguts. Finalment els alumnes fan una última lectura aleatòria dirigida per la mestra amb la finalitat de que els xiquets presten atenció.
Segona activitat: Descrivim el personatge.
            Repartim a cada grup una fitxa amb el dibuix d’un personatge del conte. Seguidament, enganxem a la pissarra els adjectius que tenim a les targetes i anotem el que vagin sorgint. Una vegada els repassem, donem uns minuts per a que cada grup pense la descripció del personatge. A continuació, la mestra escull  a un alumne de cada grup i aquest comenta la descripció que el grup ha fet del personatge, utilitzant alguns adjectius escrits a la pissarra. La mestra condueix les descripcions fent preguntes als xiquets ja que considerem necessàries les mencions en qualsevol activitat de comunicació oral.
Tercera activitat: Jocs de rol.
            Una vegada que els alumnes ja coneixen el conte i els personatges, passem a conèixer com actuen ells mateixos. L’activitat consisteix en repartir les preguntes d’opció múltiple on deixem uns minuts per a que cada grup debateixca per a escollir l’opció més adequada i després la raó per la qual  l’han escollida.

Quarta activitat: Resumim entre tots.
           Repartim una imatge a cada xiquet per a que descriga l’esdeveniment que ocurreix a la imatge que “li a tocat”. Una vegada descrites totes les imatges, els alumnes hauran d’ordenar la història aferrant les imatges a la pissarra.
Quinta activitat: Juguem amb la llegenda.
            Els alumnes visualitzen un vídeo que introdueix la llegenda de manera interactiva i lúdica amb elements de l’època actual. A continuació, els xiquets han de continuar la història mitjançant un joc de dos daus. El joc consisteix en que cada xiquet llança els dos daus, un amb objectes i altre amb personatges, amb la finalitat que improvisen un desenllaç per a la història utilitzant les imatges que els han eixint en els daus. 

2 comentaris:

  1. Quina satisfacció més gran vàrem sentir quan vam escriure la darrera paraula d'aquest treball. Un treball que va començar difós i va acabar amb molt bona pipella. Ara falta provar-lo l'any que ve amb els nostres xiquets de pràctiques...

    ResponElimina
  2. La meua enhorabona per treball ben fet, pel grup excel·lent que formeu les tres; el vostre interés per aprendre és el reflex de la categoria d'alumnes que sou i que m'ha fet estimar-vos tant.

    ResponElimina