El Treball Grupal que ferem per a aconseguir que els xiquets adquirisquen la capacitat de desenvolupar les capacitats comunicatives consistia en llegir un conte que després actuava con a fill conductor per realitzar les activitats que ajudarien als xiquets a produir discursos.
Cal destacar que, dins de la seua simplicitat, el treball portava moltes tasques que pogueren enllaçar adequadamente fins aconseguir l´objectiu que era que els xiquets aprengueren a comunicar-se amb coherència, adequació i cohesió
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS QUE REALITZAREM PER A CONSEGUIR UN BON DISCURS.
Cal
dir, que els xiquets/es estan distribuïts en quatre grups de cinc alumnes.
Primera
activitat:
Llegim el conte.
En primer lloc, la mestra presenta i
llig el conte “La llegenda de Sant Jordi” i a continuació, els xiquets tornen a
llegir el conte en veu alta tal i com estan asseguts. Finalment els alumnes fan
una última lectura aleatòria dirigida per la mestra amb la finalitat de que els
xiquets presten atenció.
Segona
activitat:
Descrivim el personatge.
Repartim a cada grup una fitxa amb
el dibuix d’un personatge del conte. Seguidament, enganxem a la pissarra els
adjectius que tenim a les targetes i anotem el que vagin sorgint. Una vegada els
repassem, donem uns minuts per a que cada grup pense la descripció del
personatge. A continuació, la mestra escull a un alumne de cada grup i aquest comenta la
descripció que el grup ha fet del personatge, utilitzant alguns adjectius
escrits a la pissarra. La mestra condueix les descripcions fent preguntes als
xiquets ja que considerem necessàries les mencions en qualsevol activitat de
comunicació oral.
Tercera
activitat:
Jocs de rol.
Una vegada que els alumnes ja
coneixen el conte i els personatges, passem a conèixer com actuen ells mateixos.
L’activitat consisteix en repartir les preguntes d’opció múltiple on deixem uns
minuts per a que cada grup debateixca per a escollir l’opció més adequada i
després la raó per la qual l’han
escollida.
Quarta
activitat:
Resumim entre tots.
Repartim una imatge a cada xiquet per
a que descriga l’esdeveniment que ocurreix a la imatge que “li a tocat”. Una
vegada descrites totes les imatges, els alumnes hauran d’ordenar la història
aferrant les imatges a la pissarra.
Quinta
activitat:
Juguem amb la llegenda.
Els alumnes visualitzen un vídeo que
introdueix la llegenda de manera interactiva i lúdica amb elements de l’època
actual. A continuació, els xiquets han de continuar la història mitjançant un
joc de dos daus. El joc consisteix en que cada xiquet llança els dos daus, un
amb objectes i altre amb personatges, amb la finalitat que improvisen un
desenllaç per a la història utilitzant les imatges que els han eixint en els
daus.
Quina satisfacció més gran vàrem sentir quan vam escriure la darrera paraula d'aquest treball. Un treball que va començar difós i va acabar amb molt bona pipella. Ara falta provar-lo l'any que ve amb els nostres xiquets de pràctiques...
ResponEliminaLa meua enhorabona per treball ben fet, pel grup excel·lent que formeu les tres; el vostre interés per aprendre és el reflex de la categoria d'alumnes que sou i que m'ha fet estimar-vos tant.
ResponElimina